Prana Yoga Flow Basic

Prana Yoga Flow is een vrij energieke (yang) vorm van yoga die tot doel heeft om een stevige, krachtige basis en centrum van het lichaam (“core”) te creëren, vrijheid voor de schouders en de hartstreek en rust en helderheid in het hoofd. Ideaal voor wie behoefte heeft aan gezond en bewust bewegen en ook kracht en uithouding wil cultiveren. Prana Yoga Flow heeft een verwarmend, activerend effect.

Lestype Duur Yin/Yang Ritme Effect
Prana Yoga Flow 90 min Yang Matig, dynamisch Verwarmend, versterkend

Prana Yoga Flow Basic in Schaarbeek

Groepslessen op
maandagavond van 19u00 tot 20u30
woensdagavond van 19u00 tot 20u30

Eerstvolgende lessen Prana Yoga Flow Basic

Klik op de rode links om de details alsook de plaatsbeschrijving te zien.

september 2019

Datum/Tijd Les/workshop
16/09/2019 | 19:00 - 20:30 Prana Yoga Flow Basic maandagavond , Yoga Kitchen, Schaarbeek
18/09/2019 | 19:00 - 20:30 Prana Yoga Flow Basic woensdagavond , Yoga Kitchen, Schaarbeek
23/09/2019 | 19:00 - 20:30 Prana Yoga Flow Basic maandagavond , Yoga Kitchen, Schaarbeek
25/09/2019 | 19:00 - 20:30 Prana Yoga Flow Basic woensdagavond , Yoga Kitchen, Schaarbeek
30/09/2019 | 19:00 - 20:30 Prana Yoga Flow Basic maandagavond , Yoga Kitchen, Schaarbeek
1 2 3 4 5 6

Onze prijzen

Op lichamelijk vlak word je door Prana Yoga Flow leniger, maar ook sterker. Je spieren worden gestimuleerd om zich in de lengte te ontwikkelen en ontwikkelen gelijkmatige kracht langs alle zijden van je ledematen, wat het evenwicht en de gezondheid van je gewrichten eveneens bevordert. Je leert steviger en bewuster staan, en je leert bewuster met je ademhaling te werken. Na een les Prana Yoga Flow voel je je ontzettend stevig verankerd in je fysieke lichaam. Het effect van de les blijf je tot dagen erna voelen.

Lesopbouw

In de Prana Yoga Flow komen de zes belangrijkste functies uit de fysieke yoga allemaal aan bod. Het hulpmiddel om die functies te ondersteunen en te versterken is de yogahouding of asana. De asana’s in de lessen Prana Yoga Flow Basic zijn gekozen uit een basisreeks van 32 verschillende houdingen en hun variaties. De houdingen worden op een ritmische en vloeiende manier met elkaar verbonden, door verbindende bewegingen die vinyasa’s worden genoemd. En van dat alles is onze ademhaling als het ware de “motor”, de drijvende kracht. We beginnen met een paar ademhalingsoefeningen en vervolgens een korte opwarming met onder meer verschillende soorten zonnegroeten. De reeks zelf is opgebouwd uit staande, zittende, liggende en omgekeerde houdingen en een kalmerende eindreeks. We werken met de ujjayi-ademhaling en met het bewust vasthouden van bepaalde spiergroepen. We sluiten af met een kort moment van meditatie en een diepe relaxatie in ruglig.

In de lessen Prana Yoga Flow Basic leren we de verschillende basishoudingen aan en werken we geleidelijk aan het vloeiend verbinden van de houdingen. Er wordt in een les vaak een moment gemaakt voor wat “technische” uitleg over de functies en de houdingen. Ook de ietwat meer uitdagende houdingen zoals de omgekeerde houdingen, daar werken we voorzichtig naartoe. Een les duurt anderhalf uur.