Yogalessen

Beter leven met yoga.

Een regelmatige en gedisciplineerde beoefening van yoga kan je leven in positieve zin drastisch veranderen.

Prana Yoga Flow Basic

Groepslessen

Hou je van intens en dynamisch bewegen of heb je een erg zittende levensstijl? Dan zijn de Prana Yoga Flow lessen wellicht geknipt voor jou.
Dit is een vrij energieke (yang) vorm van yoga die tot doel heeft om een stevige, krachtige basis en “core” te creëren, vrijheid voor de schouders en de hartstreek en rust en helderheid in het hoofd. Ideaal voor wie behoefte heeft aan gezond en bewust bewegen en ook kracht en uithouding wil cultiveren. Prana Yoga Flow heeft een verwarmend, activerend effect.

Lees meer

Boek je les

Yin Yoga

Groepslessen

Zoek je een yogavorm om diep en volledig los te laten of wil je een overactieve levensstijl in evenwicht brengen? Dan is Yin Yoga vast iets voor jou.
Dit is een rustige, zachte (yin) vorm van yoga die een kalmerend, rustgevend en verkoelend effect heeft. Yin yoga is ideaal voor wie een stressvol bestaan heeft met veel nadruk op mentale activiteit, of bij het ouder worden zo flexibel mogelijk wil blijven. Het is ook een ideale yogavorm om op een ontspannen manier de dag af te sluiten, een prima voorbereiding op een goede nachtrust.

Lees meer

Boek je les

Prana Yoga

Groepslessen

Ben je absoluut nieuw en beginner in yoga of zoek je een yogavorm met gemiddelde intensiteit? Dan is Prana Yoga wellicht geknipt voor jou.
Prana Yoga is een goed uitgebalanceerde onderhoudsyoga. Qua intensiteit ligt deze tussen de iets intensere en dynamischer Prana Yoga Flow en de statische Yin yoga in. Dit is de meest geschikte vorm van yoga voor wie een eerste stap wil zetten met yoga.
De houdingen komen uit de welhaast honderden beschreven yogahoudingen. We blijven gemiddeld vijf à zeven rustige, diepe ademhalingen in elke houding.

Lees meer

Boek je les

Rugyoga

Groepslessen

Wil je je rug versterken, je houding verbeteren of kamp je soms met rugklachten? Dan past Rugyoga nu waarschijnlijk best bij jou.
Rugyoga is een yogales speciaal voor helen en versterken van de rug.
Met gerichte aandacht, bewuste ademhaling en aangepaste houdingen en oefeningen om de rug te versterken, bouw je aan een betere gezondheid, meer kracht en flexibiliteit. Rugyoga kan een nuttige aanvulling zijn op andere behandelingsmethoden van rugklachten. De houdingen en bewegingen komen uit de rijke yogatraditie en worden aangevuld met andere geschikte oefeningen voor de rug.

Lees meer

Boek je les

Yoga therapie & coaching

Privé yoga

Yoga Kitchen biedt op afspraak individuele begeleiding aan voor yoga.
Yoga therapie bepaalt je persoonlijke profiel en bevordert herstel en revalidatie in geval van pijn door blessures of slechte houdingen. Het resultaat is een gepersonaliseerde yogasessie of procedure voor thuis.
Privé yogales kan ofwel bij Yoga Kitchen, ofwel bij jou thuis in de Brusselse regio.

Lees meer

Boek je les

Online yoga voor herstel

Groepslessen

Ben je in een herstelproces na ziekte of onderga je regelmatig behandelingen die veel van je energie opslorpen?
In dat geval is een het beoefenen van een zachte yoga die gericht is op aandacht voor jezelf en ontspannen wellicht geschikt voor jou.
Met yoga voor herstel ondersteun je het herstelproces en de terugkeer naar een betere gezondheid, naar meer kracht en flexibiliteit.

Lees meer

Boek je les

Onze prijzen

Wat zijn de concrete voordelen van yoga?

Het woord Yoga betekent letterlijk zoveel als: verbinding.

Yoga is waarschijnlijk duizenden jaren oud en komt oorspronkelijk uit India. Sinds de jaren 70 van vorige eeuw heeft men deze discipline ook in het Westen ontdekt en momenteel geniet yoga hier bij ons een groeiende populariteit.

Maar waarom zou je nu aan zoiets oud als yoga doen in deze moderne, hectische tijden?

Yoga maakt je geest en lichaam vrijer

Yoga is in de breedste zin van het woord een filosofie, een praktijk, een manier van leven die grotere harmonie brengt tussen lichaam en geest, met als gevolg een serener leven met meer compassie voor alle levende wezens.
Fysieke yoga is in oorsprong een voorbereiding op concentratie en meditatie. Bij yoga worden aandacht, bewuste ademhaling en beweging samen ingezet.
Yoga maakt je vrij omdat je je bevrijdt van de invloed van je eigen gedachten en emoties.

Regelmatig yoga beoefenen biedt ontelbare voordelen:

versterken van spieren en pezen

  • een grotere soepelheid
  • versterken van spieren en pezen
  • een beter uitgelijnde lichaamshouding
  • een regelmatiger en vollediger ademhalingspatroon
  • mentale en emotionele rust
  • een beter contact met je diepste zelf
  • een beter vermogen om in het hier en nu te leven
  • een toegenomen vermogen om diep te ontspannen

Yoga is in staat om allerlei kwalen en kwaaltjes te helen. Regelmatig yoga beoefenen kan je meer controle geven over je leven.

Lees meer over yoga

Boek een les